• za. dec 3rd, 2022

7 keer gezond én goedkoop eten

DoorSpeedy1974

nov 2, 2022
Gezond en goedkoop e ten

Heb jij wat minder te besteden? Of wil je liever lekker shoppen in onze shop dan dat dure verse voedsel kopen? Wij snappen je helemaal. Gezond eten is vaak ook duurder, omdat je dan verse en bijzondere producten koopt. Toch is het niet zo dat je voor weinig geld niet gezond kan eten en daarom hebben wij 7 x goedkoop gezond eten voor je op een rijtje gezet!

1.   Tonijn uit blik

Tonijn uit blik is ontzettend gezond en heel goedkoop, dus past perfect in dit rijtje thuis. Met geen koolhydraten, één gram vet en veertig gram proteïne in een blikje is het een geschikte toevoeging aan een salade, pasta of gewoon lekker op brood. Er zit ook nog eens vitamine B12 en vitamine D in. Snel in je winkelmandje gooien dus! Bestel je online? Je hebt ook veel gezonde diepvriesmaaltijden met tonijn, zalm of andere vis!

2.   Eieren

Persoonlijk wil ik je niet aanraden om de goedkoopste eieren te kopen die er zijn, omdat hierbij de kippen vaak toch een slecht leven hebben gehad. Als je budget echter echt niet ruim is kan je wel voor heel weinig geld heel voedzaam eten kopen en daar horen de eieren bij. Eieren bevatten gezonde vetzuren, choline, vitamine B12 en vitamine D.

3.   Romeinse sla

Romeinse sla, ook wel bindsla genoemd, vult net iets meer dan je gewone ijsbergsla en is daarom een slimme toevoeging aan je dieet. Het bevat onder andere omega-3, calcium, ijzer en proteïne

4.   Haver

Havermout is lekker cheap, lang houdbaar en heel gezond. In bijna elke superfood kwark maaltijd zit wel haver verwerkt. Er zitten vergeleken met rijst minder koolhydraten in en het zorgt ervoor dat je snel gevuld bent.

5.   Selderij

Selderij is lekker om op te knabbelen of in een salade te verwerken en het is ook nog eens goedkoop. Maak een sausje van magere kwark en dip je selderijstengels hierin.

6.   Ongezoete amandelmelk

Deze melk zonder zuivel is een goede vervanger van normale melk. Het bevat dertig calorieën per glas en er zit onder andere magnesium en calcium in. Tip: bekijk eens het assortiment van Maaltijdservice.nl waar je veel gezonde kant-en-klaar gerechten vindt met uitstekende vervangers van melk.

7.   Normale yoghurt en magere kwark

Yoghurt en kwark heb je in allerlei smaakjes, maar helaas hoort daar vaak een hogere prijs en een caloriebom bij. Laat je niet verleiden (zoals ik een tijdje deed) door de 0% vet titels, want ook hier zitten nog enorm veel calorieën in.